Coming Out Day 11 Oktober


30 september 2018
Categorie: Nieuws van leden

‘Stel je eens voor, dat je een groot geheim met je meedraagt waarover je niemand iets durft te vertellen, bang voor allerlei negatieve reacties. Of dat je je zo anders voelt dan je vrienden of familie, dat er niemand is waar je enige herkenning bij voelt?…

 

Beste BVL-leden,

 

Donderdag 11 oktober a.s. is het Internationale Coming Out Dag. Een dag waarop wereldwijd aandacht gevraagd wordt voor het verbeteren van de positie van lesbische vrouwen, homomannen, biseksuelen, transgenders en mensen met een intersekse-conditie (LHBTI). Zichtbaarheid is belangrijk voor veel LHBTI-personen in onze samenleving. Het toont aandacht en zorg voor deze vaak nog kwetsbare groep. Ook laat het zien dat we als gemeenschap staan voor verdraagzaamheid en acceptatie van verschillen.

 

Vele landelijke organisaties en bedrijven besteden daar aandacht aan omdat ze het belangrijk vinden om te laten zien dat ‘anders zijn’ niet uitmaakt. Deze bedrijven laten hiermee zien dat ze staan voor verdraagzaamheid en acceptatie van verschillen. Mee doen is ook zakelijk gezien een slimme zet! Denk bijvoorbeeld aan de Rabobank die mee doet aan de Gay Pride. Honderdduizenden mensen zien hun logo vervolgens in Amsterdam, op internet en de landelijke TV hun deelname.

De doelgroep bestaat uit 10% van de bevolking, is vaak tweeverdiener, heeft vaak een hoge opleiding en is zakelijk gezien erg interessant. Daarnaast zijn ze trouw aan bedrijven die durven te laten zien dat anders zijn, heel gewoon is. We willen graag (in samenwerking met het COC Leiden) op een kleurrijke manier aandacht besteden aan Coming Out Dag.

 

Hoe?
Vanaf vandaag kun je voor slechts € 10,00 een regenboogvlag kopen. Bij: Boutique Hotels van Leyden (071 2 600700 / info@boutiquehotelsvanleyden.nl)  Wij vragen je de vlag op 11 oktober uit te hangen en vervolgend een foto (of selfie) te maken met de vlag EN je bedrijfslogo. Stuur die foto (met je bedrijfsnaam) naar : info@boutiquehotelsvanleyden.nl  o.v.v. Coming Out Day) Dan maken we van alle foto’s een compilatie en sturen we die het internet over, inclusief de bedrijfsnamen. Daarmee wordt er niet alleen exposure gegenereerd voor het bedrijf maar ook voor een maatschappelijk doel. Een win-win situatie! Daarnaast laten we aan de politiek zien dat de bedrijven aangesloten bij de BVL samen een sterke cohesie hebben en dat is belangrijk als we op een ander onderwerp een vuist willen maken.

 

Lorenzo van Beek – bestuurslid BVL