Buro Millennial schuift permanent aan bij Hart Voor De Zaak


07 januari 2020
Categorie: Nieuws van leden

In de zomer van 2019 verhuisde Marta Klement haar bureau, Millennial, naar de werkvloer van Hart Voor De Zaak (Leiden). De verwachting was, dat met deze creatieve onderhuurder af en toe gezamenlijk aan projecten gewerkt kon worden. En dat de inbreng van Millennial een extra dimensie zou kunnen geven.
Die verwachtingen zijn meer dan uitgekomen. Marta Klement gaat vast aan de slag bij Hart Voor De Zaak.

Wat Klement bij Hart Voor De Zaak doet, is volkomen duidelijk. Maar welke functie-aanduiding daarbij hoort, daarover kan men van mening verschillen. Over het algemeen zijn mensen met evidente designkwaliteiten niet zo sterk in een gestructureerde omgang met klanten. Laat staan in het binnenhalen van nieuw werk. Terwijl mensen met account-talent doorgaans vormgeving beter over kunnen laten aan de creatieven. Directeur Hart Voor
De Zaak, Ramses Braakman: “Bij Marta sluit het een het ander niet uit. Dat is uniek. Maar iedereen is er blij mee.”

Veelzijdige kenniswerker
Klement verbaast in meer opzichten. Zij weet waar in Leiden de Duizenddraadsteeg ligt, kent de namen van de vele bruggen en kan zo vertellen wie wat deed tijdens het Beleg (1574). Mensen die zoals Marta zijn geboren en opgegroeid in Tsjechië, hebben die kennis meestal niet. Hetzelfde geldt voor rasechte Leidenaren. De verbondenheid met het oude én het hedendaagse is misschien wel typerend voor haar als millennial. Marta ontwerpt en produceert zowel zaken die in druk gaan –waaronder boeken– als online uitingen. Deze variëren van een huisstijl tot een preroll. Multitasking is een mythe. Marta is realiteit.