Van hand tot handel – nieuw bij BV Leiden!


28 maart 2019
Categorie: Algemeen

Franck Fielemon bedenker ‘Van hand tot handel’

 

Franck Fielemon, beter bekend als Omzetcoach, is de bedenker van het nieuwe BVL-initiatief Van hand tot handel. Het doel van dit initiatief is tweeledig: nieuwe leden werven en leden onderling kennis laten maken met elkaars dienst of product. We stelden Franck een paar vragen.

 

Hoe ben je op het idee gekomen?

In het verleden heb ik al vaker met dit soort acties gewerkt, waarbij je klanten nieuwe klanten laat aanbrengen maar ook met andere klanten in contact brengt, dus waarom zou het ook niet werken om datzelfde voor leden te doen. We hebben natuurlijk al een actie waarbij nieuwe leden een bedrijfsvideo kunnen krijgen en ook de aanbrenger van het lid een bedrijfsvideo kan laten opnemen. Maar dat is eenmalig en eigenlijk geen stimulans om meer nieuwe leden aan te brengen. Dat is wat we met Van hand tot handel wel willen bereiken. Met dit initiatief willen we leden stimuleren om nieuwe leden aan te brengen en daarmee de groei van ons netwerk te bespoedigen. Hoe groter het netwerk, hoe meer impact en daarmee meer waarde en ook meer ambassadeurs voor BV Leiden.

 

Hoe werkt het?

Het werkt heel simpel. Een nieuw lid ontvangt een voucher ter waarde van € 100 en ook de aanbrenger van een nieuw lid ontvangt een voucher met dezelfde waarde. De voucher kan vervolgens besteed worden bij een van de andere leden. Dat levert nieuwe mogelijkheden op. Je maakt kennis met product of dienst van een ander lid, het is een klantcontact dat mogelijk nog meer gaat opleveren dan alleen die ene keer bij het inwisselen van de voucher. Het brengt de interactie tussen leden op gang. Als BV Leiden willen wij de leden onderling ook met elkaar verbinden en wij hebben de hoop dat dit op deze manier gestimuleerd wordt.

 

Wat zijn je verwachtingen?

Ik heb altijd geleerd mijn verwachtingen niet te hoog te stellen. De aanwas van nieuwe leden is beperkt. Dat hopen we hiermee natuurlijk wel te stimuleren. Het moet in ieder geval niet bij een eenmalige kick-off blijven. We moeten er doorlopend aandacht aan besteden. Met één initiatief gaan we geen spectaculaire groei realiseren. De vereniging heeft wel nieuwe aanwas nodig om waardevol te blijven voor de leden. Het is geslaagd als de vouchers ook daadwerkelijk ingewisseld worden en er positieve reacties op komen. Het moet gaan leven. Je lidmaatschap van BV Leiden is ook een investering in de marketing en sales van je eigen bedrijf, daar moet je dus ook rendement uithalen. Dat bereik je vooral ook door de omvang van het netwerk. Hoe groter het netwerk, hoe groter de kans op opdrachten.